کتاب خودتنظیمی در یادگیری و عملکرد (Self‑Regulation of Learning and Performance)

معرفی کتاب:
این کتاب جامع، حوزه خودتنظیمی در یادگیری و عملکرد را از زوایای نظری، پژوهشی و کاربردی پوشش میدهد
در پنج بخش اصلی سازماندهی شده است:
حوزههای پایه در خودتنظیمی
کاربرد در زمینههای مختلف (مثل ریاضی، خواندن، نوشتن)
تعامل فناوری با خودتنظیمی
روششناسی و ارزیابی
تفاوتهای فردی و گروهی
نویسندگان برجسته از سراسر جهان، فصلها را بر اساس ساختار واحدی تهیه کردهاند:
مبانی نظری
شواهد تحقیقاتی
جهتگیریهای آینده پژوهشی
کاربست در آموزش
🎯 کاربردها:
منبع کامل برای پژوهشگران، طراحان آموزشی و اساتید دانشگاه ها
مناسب برای درک عمیق خودتنظیمی، ابزارهای سنجش و روشهای توسعه مهارتهای خودتنظیمی فراگیران.
فهرست کتاب:
فصل اول
نگاه تاریخی، معاصر و آیندهنگر به یادگیری و عملکرد خودتنظیمشده
نویسندگان: دیل اچ. شانک (Dale H. Schunk) و جفری ای. گرین (Jeffrey A. Greene)
فصل دوم
حوزههای پایهای خودتنظیمی در یادگیری و عملکرد
نویسندگان: الن ال. آشر (Ellen L. Usher) و دیل اچ. شانک (Dale H. Schunk)
فصل سوم
شناخت و فراشناخت در یادگیری خودتنظیمشده
نویسنده: فیلیپ اچ. وینه (Philip H. Winne)
فصل چهارم
مسیرهای تحولی مهارتها و تواناییهای مرتبط با خودتنظیمی در یادگیری و عملکرد
نویسندگان: ریک اچ. هویل (Rick H. Hoyle) و ایمی ال. دنت (Amy L. Dent)
فصل پنجم
انگیزش و هیجان در یادگیری خودتنظیمشده: آیا فراشناخت نقشی ایفا میکند؟
نویسندگان: آناستازیا افکلیدس (Anastasia Efklides)، بنت ال. شوارتز (Bennett L. Schwartz) و ویکتوریا براون (Victoria Brown)
فصل ششم
خودتنظیمی، همتنظیمی و تنظیم اشتراکی در محیطهای یادگیری مشارکتی
نویسندگان: الیسون هدوین (Allyson Hadwin)، سانا یارولا (Sanna Järvelä) و ماریل میلر (Mariel Miller)
بخش دوم: خودتنظیمی در یادگیری و عملکرد در بافتها و زمینههای مختلف
فصل هفتم
پداگوژیهای فراشناختی در کلاسهای ریاضی: از مهدکودک تا دانشگاه و فراتر از آن
نویسندگان: زمیرا آر. موارخ (Zemira R. Mevarech) و لیون ورشافر (Lieven Verschaffel)
فصل هشتم
یادگیری خودتنظیمشده در خواندن
نویسندگان: کیث دبلیو. تیده (Keith W. Thiede) و انیکه بی. اچ. د بروین (Anique B. H. de Bruin)
فصل نهم
خودتنظیمی و نوشتن
نویسندگان: استیو گراهام (Steve Graham)، کارن آر. هریس (Karen R. Harris)، چارلز مکآرتور (Charles MacArthur) و تانیا سانتانجلو (Tanya Santangelo)
فصل دهم
خودتنظیمی یادگیری و تغییر مفهومی در علوم: پژوهش، نظریه و کاربردهای آموزشی
فصل یازدهم
استفاده از محیطهای غنی از فناوری برای تقویت یادگیری خودتنظیمشده در مطالعات اجتماعی
نویسندگان: اریک جی. پواتراس (Eric G. Poitras) و سوزان پی. لاژوا (Susanne P. Lajoie)
فصل دوازدهم
یادگیری خودتنظیمشده در تمرین و اجرای موسیقی
نویسندگان: گری ای. مکفرسون (Gary E. McPherson)، پیتر میکسزا (Peter Miksza) و پل ایوانز (Paul Evans)
فصل سیزدهم
خودتنظیمی در ورزشکاران: دیدگاهی از روانشناسی شناختی-اجتماعی
نویسندگان: آناستازیا کیتسانتاس (Anastasia Kitsantas)، ماریا کاووسانو (Maria Kavussanu)، دبورا بی. کورباتو (Deborah B. Corbatto) و پِپین کی. سی. ون د پل (Pepijn K. C. van de Pol)
فصل چهاردهم
خودتنظیمی: بخشی جداییناپذیر از آموزش مبتنی بر استانداردها
نویسندگان: ماری سی. وایت (Marie C. White) و ماریا کی. دیبندتو (Maria K. DiBenedetto)
فصل پانزدهم
معلمان بهعنوان عوامل ارتقای یادگیری خودتنظیمشده و عملکرد دانشآموزان: کاربردهایی برای برنامههای آموزشی نقشدوگانه معلمان
نویسنده: براخا کرامارسکی (Bracha Kramarski)
بخش سوم: فناوری و یادگیری خودتنظیمشده
فصل شانزدهم
فناوری نوظهور در کلاس درس: استفاده از اصول یادگیری خودتنظیمشده بهعنوان راهنمایی برای اجرای مؤثر
جهت دانلود این کتاب اینجا کلیک کنید
دیدگاهتان را بنویسید