مقاله “مدل SAMR بهعنوان چارچوبی برای ارزیابی یادگیری موبایلی”

مقاله “مدل SAMR بهعنوان چارچوبی برای ارزیابی یادگیری موبایلی” به بررسی تأثیر گسترش دستگاههای موبایل در زندگی دانشجویان و پتانسیل آنها برای تحول یادگیری میپردازد. یادگیری موبایلی، یا mLearning، بهعنوان یادگیری که شخصیسازی شده، موقعیتی و متصل به دستگاههای موبایل تعریف میشود، مورد توجه قرار میگیرد. این مقاله به مرور ادبیات اخیر در زمینه یادگیری موبایلی میپردازد و نمونههایی از فعالیتها را در چهار طبقهبندی مدل SAMR شامل جایگزینی، تقویت، تغییر و بازتعریف ارائه میدهد. نویسندگان معتقدند که برای بهبود یادگیری، اساتید و طراحان آموزشی باید بر این تمرکز کنند که چگونه میتوان دستگاههای موبایل را بهطور مؤثر مورد استفاده قرار داد و نیاز به یک چارچوب برای ارزیابی فعالیتهای یادگیری موبایلی احساس میشود. مدل SAMR بهعنوان یک چارچوب مفید برای طراحی فعالیتهای mLearning و حمایت از تحول یادگیری پیشنهاد میشود. نتایج این مقاله به اساتید و طراحان آموزشی کمک میکند تا از ویژگیهای منحصر به فرد دستگاههای موبایل بهرهبرداری کنند و به طراحی فعالیتهایی بپردازند که در سطح بالای مدل SAMR قرار دارند.
جهت دانلود مقاله اینجا کلیک کنید.
The SAMR Model as a Framework for Evaluating mLearning(2014)
Danae Romrell
Lisa C. Kidder
Emma Wood
Idaho State University
دیدگاهتان را بنویسید